2012-04-22
 22:08:54

Min helg i smått och gott

Det vart sjösättning i alla fall! Det var uppehåll och ganska behagligt väder (om man nu ska kalla mullet behagligt) men solen tittade fram lite då och då. Det gick smidigt och bra. Fram till att jag ska lägga till på båtklubben.. Vi glider in helt rätt på båtplatsen, även om det kändes lite ovant. Men när jag lägger motorn i friläge börjar den tjuta som tusan. Och jag, som inte kan så där jättemycket om motorer, stänger av motorn fort som f*n och får dra in båten rätt genom att ta tag i bojerna. Väl på plats ringer jag pappa och han kommer ner till båtplatsen och då fungerar motorn somden ska. Men vi ska ta oss en tur på onsdag och ser hur motorn beter sig. Vore ju toppen om jag skulle behöva köpa en ny båtmotor till sommaren...




Irriterade över situationen åkte vi i alla fall och fick i oss lite mat. Och sen var det bara hem och slänga in sig i duschen och sen möta upp Suzz och Nettis och röra sig mot Trånkan. Det väckte ju en hel del minnen att vara där igen. Hängde ju där en hel del i yngre dagar.. Men nu var det en tjejkväll hemma hos Åsa som gällde!
Första gången jag såg hennes lägenhet också. Väldigt fin sådan! Lite färg bara så kommer den bli toppen!
Där var det ytterligare lite mat, dryck (mmm malibu cola..) och en massa godis! Kanske lite väl mycket..
Vi kollade på film (Puss, som inte är att rekommendera), spela sällskapsspel och drack.
Mysig tjejkväll helt enkelt.

Och denna dag har varit härlig den också! En ordentlig sovmorgon följt av en hel del shopping med syrran! Vi var in till stan, vände till Ikea och sen hem hit för en film i min härliga soffa!
Inte helt pjåkig helg för min del med andra ord!

Hoppas ni har haft det bra!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!