2011-12-13
 17:19:55

Lucia 2011

Jag vart hemma idag också. Känner mig ena sekunden helt ok för att i nästa få feber med kallsvettningar. Tur man är ledig imorgon så man förhoppningsvis tillbaka på jobbet till på torsdag.

Bestämde mig ialla fall för att åka till morfars grav idag. Han skulle ha fyllt 73 denna lucia. Och det är jobbigt. Men så kommer det väl för alltid vara på lucia i framtiden. Hur mysigt och kul man än må ha det med lussefika och luciatåg kommer det alltid sticka till lite i hjärtat på denna dag. Minnen kommer tillbaka med hur jag och syrran gick luciatåget först på dagis och sen fick morfar en liten kör som sjöng hemma hos honom och mormor. Och jag var så stolt över min luciakrona (visst heter de så?) och morfar berömde oss hur falskt det än var. Vi var ju hans små flickor. Och kommer alltid att vara det. Hans små tjejer.



Kommer för alltid att älska dig.
I går, idag och imorgon.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!