2011-12-24
 00:26:45

Uppesittarkväll

Efter en lång dag på jobbet, åkte jag hem till pappa och syrran för en uppesittarkväll med bingolotto. Vart en riktigt mysig kväll med nån öl, massa prat och skratt. Dock ingen vinst för mig eller syrran. Pappa vann i alla fall en ny lott! Alltid något!

Klockan är nu över midnatt och julafton är här. Jag minns mina barndomsjular. De var magiska. Mamma satt uppe långt in på småtimmarna och fick upp allt julpynt. Innan julafton hade vi bara julstakarna och nått lite pynt framme, men när vi klev upp julaftonsmorgon var hela vårt hem förvandlat till tomtens paradis, med glitter, ljus, prydnader, en klädd gran och julmusiken spreds i huset. Vilka minnen! Vilka känslor!

Nu när man "vuxit" upp är det inte riktigt samma sak längre, vilket är tråkigt. Men jag har fortfarande julstämmning i kroppen. Detta år blir det ju inga julklappar utan det kommer att handla om maten, att umgås med mina nära och kära och återigen maten.Och lite kalle anka på det ;)

Planerna imorgon ser ut som följande;
kl 7:00 : Upp och piggna till och se slutet på julkalendern. Är imponerad på årets kalender faktiskt. Riktigt spännande! Brukar varje år ge det en chans men tröttnar efter nån dag, men detta är följer jag med till slutet.
Sen en dusch innan en god frukost och sen bär det av till jobbet. Yes, du läste rätt, jobbet. Jobbar 9:45-14:15. Hoppas på att hinna hem till pappa innan kalle börjar. Där blir det julmiddag och sen blir det väl hem och ser vad kvällen för med sig!

Söndag ska jag och syrran se filmen "The girl with the dragon tattoo" med mamma och sen träffa mormor och morbröderna. Får bara hoppas på att det inte blir några bråk. De senaste åren har mina jular påminnt lite grann om filmen "Tomten är far till alla barnen". Då menar jag inte att alla undrar vem som är far till barnet utan att de brukar höra julen till med skrik och bråk. Tyvärr har det varit så..
Men men, det är som de säger; Släkten är värst!!

Nu ska jag och lägga mig. Sov gott allesammans och en riktigt, riktigt god jul på er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!