2011-06-21
 21:58:07

Hyllning till Hässelby

I lördags var jag, Nettis och Suzz iväg på en försommar fest på båtklubben! Jag hade en mycket trevlig kväll med god mat, live musik och underbart sällskap!



   


Här spårar det ut lite.. Men det bjuder jag på ;)

På denna fest sjöngs det en del låtar ur ett sånghäfte. En av dessa låtar var riktigt rolig om just Hässelby så jag tänkte dela med mig av den! Melodin är från "Du ska få min gamla svärmor när jag dör."

"Du kan vara stolt som bor i Hässelby
Gamla sköna, nya fräscha Hässelby
Fagerstrand och Berghamns brygga
Lambarö och Lövsta stygga
Du kan leva här och dö i Hässelby

Du har aldrig trist som bor i Hässelby
Det finns häftighet och ro i Hässelby
barnasång vid sommarstången
pang vid skyttepaviljongen
ta en tango i Kyrkhamn i Hässelby

Blomsterkungen och Carl Bonde vägar fått
och utefter dom bor nästan bara smått
barndaghem i långa rader
ingen moder ingen fader
men eget hem dom har nånstans i Hässelby

Våran topp den ligger i Johannelund
där är pop i bland då får man ingen blund
men i Riddersvik finns friden
mången vacker tös beriden
guppar fram  och ler mot dig i Hässelby

Om du fyllnar till och inte hittar byn
värmeverkets svarta rökar står mot skyn
dirigerar taxibilen, Glädjen, Knallen, Knäckepilen
stannar hemma sen för gott i Hässelby

Grantorpsfolket och backluringar Hej
Smedhagstjejer, killar, gubbar, tanter Hej
Trädgårdspåtare, affärsmän
vanligt folk som finns i bygden
Hässelby är störst och bäst och ballast Hej!"

Visst var den lite roligt :D


Suzzie
PUBLICERAT: 2011-06-21, 23:40:21 | URL: http://suzziie.blogg.se/

HAHAHAHAHAHAHAHA..Jag tror jag dör! Den sista bilden var ju fan klockren ;) ÄLSKAR DIG!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!