2012-03-31
 23:24:27

Kaos, ambulans och Earth Hour

Oj, vilken dag detta har varit..
Fast jag var väl mer eller mindre förberedd på det. Stadium fyller ju 25 år i år och det har vi firat med massa kampanjerbjudanden i veckan. Och igår släpptes den största bomben; 25% rabatt på alla köp för våra medlemmar!
Detta har ju såklart medfört att kunderna har strömmat till butiken, vilket i sig är bra. Men att stå i kassan såna här dagar är jobbigt. Ett kundmöte går i princip till så här:

Jag: Hej hej!
Kund: Hej.
Jag: Här är det storshopping på gång!
Kund: Ja.
Jag: Då hoppas jag att du är medlem också!
Kund: Nej, men jag tänkte passa på att bli det.
Jag: Då fixar vi det!

Jag parkerar kvittot och ansöker om medlemsskap.

Jag: Så där, här är ditt tillfälliga medlemskort och inom några dagar fungerar det att registrera dina köp med ditt personnummer.
Kund: Tack tack.
Jag: Tack själv. Ha en trevlig helg/dag! (jag försöker skicka iväg kunden med en trevlig kommentar)

Och så här ser min dag ut. Timme efter timme. Förutom då kunden redan har ett medlemskort, då går det mycket smidigare!

Och mitt i detta kaos (som även kan vara kul, det är inte bara jobbigt) då jag och Marie står i kassan, med en kö på ca 20 m, ser jag en kvinna som går väldigt skakigt och "hackigt". Och hon går rakt in i ett köpstopp. Först misstänker jag att hon är hög som ett hus. Men sen ramlar hon bara ihop, slår huvudet i köpstoppet och börjar skaka ihela kroppen. Som tur är hinner några kunder fram ur kön och hjälper henne, jag skriker till Marie att ringa 112 och springer fram och hjälper henne. Jag har fortfarande minnet efter pappa´s kollaps från i somras i färskt minne. Jag börjar fråga henne om hon har några sjukdomar osv. Marie pratar med larmcentralen och vi nästan skriker till varandra frågor och svar på vad larmcentralen vill veta.

Efter ca 10 min kommer ambulansen. De tar över och jag och Marie, som båda är lite chockade efter händelsen, försöker gå tillbaka till att arbeta av kön. Mina händer skakade lite men efter ett tag återgår allt till de normala. Jag hoppas verkligen att tjejen mår bättre nu. Hon var verkligen panikslagen där ett tag..

Efter jobbet var jag helt slut! Ville bara hem och krypa ihop i min nya soffa.. Den är ju så skön!!
Även Nettis kom över och vi tände en massa ljus inför Earth Hour.
Jättemysigt!

Nu börjar klockan bli mycket och sängen kallar.
Åter till jobbet imorgon!

Wish me good luck!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!